יח"צ לעסקים קטנים: למה עסק קטן חייב שירותי יח"צ באינטרנט?
3 בנובמבר 2019תפקידו של משרד יחסי ציבור בבניית המותג שלך
19 ביוני 2023הרבה מאוד חברות בענף האינטרנט הישראלי עוסקות בענף שנקרא קידום אתרים או שיווק באינטרנט, לפי נתונים אחרונים של משרד התמ"ת וחברת גוגל שערכה סקר בנושא, נמצא כי הענף מגלגל מעל מיליארד שקלים בשנה. אך לכאורה, נוצרת כאן סתירה חמורה שמבלבלת את הלקוחות, מה בין קידום באינטרנט לבין יחסי ציבור?
חברות עסקיות רבות מגיעות לתחום השיווק במטרה להשיג לקוחות מהר. למה מהר? כי כך הן רגילות, כולנו מכירים את ענף הפרסום בצורה הזו- אתה משקיע כסף, הפרסום עולה לאוויר והנה יש לך לקוחות שמתקשרים ומתעניינים בשירות. כמה שהפרסומת יותר טובה- כך זה קורה מהר יותר.
יש לך תקציב לפרסום בערוץ 22? יהיה לך הרבה מאוד לקוחות. אבל לצערינו בענף השיווק זה לא עובד ככה, כל חברה שתדברו איתה תסביר לכם שהדברים עובדים הרבה יותר לאט. למעשה אתם מתחילים לראות את התוצאות רק אחרי שלושה או ארבעה חודשי עבודה.
למה בעצם?
מרבית החברות בתחום השיווק באינטרנט עובדות בצורה כזו או אחרת על מנגנון החיפוש של גוגל, הנקרא במילים אחרות seo, שזהו אלגוריטם של גוגל שהמטרה שלו היא אחת "לדרג אתרים". הכול מצוין, רק "בעיה" אחת קטנה- הוא עובד נורא לאט. יכול להיווצר מצב שבו אתם מתחילים את פעילות השיווק שלכם בינואר, אך למעשה מתחילים לראות תוצאות באפריל.
כל החברות יודעות להגיד מצויין, שהתוצאות, כאשר יגיעו יהיו מעולות, הבעיה שלרוב העסקים אין זמן לחכות כל כך.
הפיתרון – יחסי ציבור עם שיווק באינטרנט
הפיתרון של קידום אתרים, הוא אחר לחלוטין: כדי לא להשאיר את הלקוחות מתייבשים שלושה ארבעה חודשים עד שר התוצאות יגיעו באמת, ישנה שיטת עבודה שמאפשרת תוצאות הרבה יותר מהירות.
השיטה נקראת יחסי ציבור באינטרנט- דהיינו כל הפעולות אשר קשורות למנועי החיפוש ושיפור הדירוגים בגוגל יחד עם פעולות מאוד מסורתיות ועתיקות אך מועילות של יחסי ציבור. הכוונה היא שבזמן שהאתר שלכם ממתין לשיפור המיקומים שלו בדירוג, הוא ייהנה מהרבה מאוד תנועה שנכנסת אליו דרך הודעות לעיתונות שאנחנו נפזר לכם בכל האינטרנט, עיתונים ועוד. האם אתם יכולים לחשוב על שיטה טובה יותר להביא לקוחות חדשים לעסק שלכם?