שיווק יעיל: פרסום כתבות יח"צ באתרי החדשות הגדולים בישראל
20 במאי 2019יח"צ בקליק למוניטין
28 במאי 2019ציבור הלקוחות או קהל המעריצים שלכם מחייב אתכם להיות נוכחים במרבית הרשתות החברתיות הנחשבות, לספק לו מידע עדכני, קליל, מתעדכן, מקורי ויצרתי – אם לא תעמדו בכל הדרישות, לא תצליחו לשרוד בעידן הדיגיטלי.
אם אתם אנשי עסקים, חברה/עסק או אנשי ציבור אתם חייבים לקרוא את המאמר הבא.
פוסט שיווקי בפייסבוק: שיווק ישיר ומתאים למצבים מרובים
אם ברצונכם לפנות לקהלים בוגרים יותר, פייסבוק הוא המקום האידיאלי מבחינתכם לפרסם את העסקים והחברות שלכם, השירותים שאתם מציעים או את עצמכם.
שלא כמו באינסטגרם ורשתות חברתיות נוספות, פוסט בפייסבוק המלווה בהיבטים ויזואליים שונים (כדוגמת תמונות וסרטונים לפוסטים בפייסבוק) אינו מגביל אתכם לכמות התווים לכתיבה והפורמט של פייסבוק מכוון לכמות טקסט גדולה יותר מכל רשת חברתית (למרות זאת, מומלץ לא להגזים).
אם ברצונכם לפרט בצורה רחבה יותר או לפנות לקהל מבוגר רחב (18+), עליכם להקצות משאבים ותקציבים לפוסטים שיווקיים בפייסבוק ובשילוב רשתות חברתיות נוספות.
מי קהל היעד לפייסבוק? מוסדות ציבוריים, אנשי ציבור כדוגמת פוליטיקאים, חברות צרכנות, חברות ביטוח ופיננסים, זמרים, מסעדות ועוד
פוסט שיווקי באינסטגרם: שיווק עקיף מתרכז בקמפיינים
אינסטגרם נרכשו על-ידי פייסבוק בשנת 2012, פייסבוק ראו ברשת החברתית אינסטגרם ככלי הפונה לקהל הצעיר, מעביר מסרים קלילים, מהירים ואישיים הרבה יותר מאשר כל רשת חברתית ובמיוחד יותר מאשר פייסבוק.
כפי שפייסבוק ראו בחברה הצעירה כהזמנות עסקית מצוינת, גם אתם חייבים להביט על התמונה המלאה ולנצל את אינסטגרם לצרכים האישיים שלכם.
המלל באינסטגרם אינו מוגבל אך זו אינה רשת חברתית הפונה לקהל המבקש לקרוא מאמרים או טקסטים ארוכים, לשם כך עליכם לדעת כיצד לתמצת את המסרים למשפט שיווקי אחד ובתיוגים הנכונים.
מי קהל היעד באינסטגרם? דוגמניות/דוגמנים, מסעדות, זמרים ובדרנים ועוד.
לא משווקים דבר ללא תמונות וסרטונים
"טוב מראה עיניים", את המשפט הזה לא אנחנו המצאנו וברור כי כיום לא כותבים פוסט שיווקי ללא תמונה או סרטון.
מומחי תוכן ושיווק דיגיטלי שלא יאסרו עליכם להעלות פוסט שיווקי, הכולל מילים בלבד וללא תוספת ויזואלית – אינם מעודכנים או מחזיקים בתפיסה שגויה.
תמונות וסרטונים אינם רק מעלים את רמת המשיכה והסיכוי לויראליות, תמונות וסרטונים הם חובה לכל פוסט שיווקי עסקי וכמעט לכל פוסט הקיים ברשת.
אם כך, האם אין מקום בעולם לפוסט המוקדש למילה הכתובה בלבד? התשובה לכך פשוטה, פוסט ללא תמונה או סרטון מתאים עצמו לפוליטיקאים, סופרים, עיתונאים או כותבי דעה בעלי רמת חשיפה ראשונית גבוהה או כאלו המבקשים להעביר מסר ארוך ומפורט.
גם קבוצת האנשים הכותבים פוסטים ללא תמונות וסרטונים, יקדישו אחוז גדול מאוד מהפוסטים שלהם לפוסטים משולבי סרטון או תמונה.
מוזמנים לצפות בחבילות היח"צ שלנו אשר מותאמות ל לפוליטיקאים, לרופאים וחברות פארמה, לספורטאים, לעורכי דין , למסעדות ואנשים מעולם המזון והקולינריה, אנשי עסקים ויזמים!
תמונות וסרטונים? מדובר בתורה שלמה
מלאכת המחשבת של מציאת התמונות והסרטונים המתאימים גם היא תורה של ממש, החיפוש אחר התמונות והסרטונים המתאימים מצריך פעמים רבות אנשי תוכן מקצועיים.
שילוב תמונה או סרטון בפוסט בפייסבוק או באינסטגרם מחולק לשלוש רמות עיקריות:
1. תמונה או סרטון קיימים ומתן קרדיט– במרבית הפעמים מעלי התוכן לרשתות החברתיות יאפשרו לכם לעלות את התוכן שלהם ולתת להם קרדיט בהתאם (רצוי לבקש אישור לפני העלאה).
רמה זו היא רמה טריקית, כוללת שאלות הנוגעות לחוקי זכויות יוצרים (אותם פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות אינן ממהרות לאכוף או להתערב) ויכולה לעורר בקשות להורדת תוכן מצד הבעלים החוקיים של התוכן.
המבקשים רמת תוכן שיווקית גבוהה, העלאת המשיכה לפוסט ורמת ההתעניינות יעדיפו לדלג לשלבים מתקדמים יותר.
2. תמונה, סרטון או תוכן מוזיקאלי חינמי – כל תוכן במאגר חינמי הקיים ברשת, הוא הזדמנות עבור העסקים הרבים לגוון, למשוך ולאפשר לבדל עצמם מהאחרים והכל ללא תשלום עבור התוכן.
מאגרי תמונות חינמיים הינם נפוצים מאוד ועסקים רבים משתמשים בהם, בנוסף שילוב מוזיקה חינמית ללא מתן זכויות יוצרים נפוצה גם כן.
ברמה זו תצטרכו לדעת לאתר את התמונות המתאימות לפוסט, המגוון מוגבל וייתכן מאוד שתשלבו בפוסט תמונות שאנשים רבים כבר נחשפו עליהן בעבר.
ניתן לשדרג רמה זו באמצעות מאגרי תמונות או מוזיקה פרמיום בעלות חודשית סמלית.
3. יצירה, צילום ועריכת תמונות וסרטונים מקוריים – הרמה המומלצת ביותר והבטוחה יותר מבין כל הרמות.
באמצעות צלם מקצועי, תוכלו לבנות מאגר תמונות וסרטונים השייכים לכם או לחברה/עסק (ניתן גם עבור צילום נקודתי עבור קמפיין/מבצע), התוכן המצולם עובר עריכה מקצועית ומועלה לרשתות החברתיות כתוכן המקורי והייחודי שלכם.
ברמה זו המשיכה לתוכן היא הגבוהה ביותר, הרמה השיווקית עולה בצורה ניכרת והסיכוי להפוך פוסט לויראלי הופך לגבוה במיוחד.
רמה זו דורשת הוצאה שיווקית כספית ברורה ומשתלמת, ההוצאה כוללת כתיבת תוכן איכותי, שירות צילום תמונות/סרטונים, העלאה וקידום הפוסט באופן ממומן או אורגני.
חשוב לציין, ניתן לשלב מערך תוכן שיווקי הכולל את כל הרמות או התרכזות רק ברמה מסוימת, הכל בהתאם לאפשרות הכלכלית והיכולת המקצועית העומדת לפניכם.
מה עלי לכתוב בפוסט? כיצד יוצרים פוסט ויראלי?
כדי להצליח בפוסט עליכם לעורר רגשות: אהבה, אהדה, התפעלות, תקווה, שייכות, אכפתיות, התלהבות ועוד.
את כל הרגשות האלו תוכלו לעורר באמצעות כלים שונים כדוגמת שימוש רב בהומור, חשיפה אישית או ראשונית, חומרים שיווקיים בלעדיים (תוכן מקורי), תוכן מעורר תאבון (מסעדות ושפים), שילוב ידוענים וסלבס עדכניים, ניצול חגים ומועדים ושלל אפשרויות הקיימות ועליכם לנצלן.
בנוסף, עליכם לחפש תוכן הקשור לפוסט, תוכן הקשור לדבר החם הנוכחי, ל"דיבור" היום/השבוע – עליכם לקשר ולשזור טקסט ותוכן ויזואלי מתאים לתקופה, מגמה, מצב קיים או למטרת הפוסט.
לבסוף עליכם לדעת מה המטרה שלכם וכיצד לקדם את הפוסט, אם בקידום ממומן (ישנן מספר אפשרויות קידום ממומן) או בקידום אורגני באפיקים השונים.
לקידום ממומן ולקידום אורגני ישנם בעלי מקצוע מתחום הדיגיטל שידעו לעשות את העבודה ולקדם לכם את הפוסט, בהתאם לתקציב ולמטרות השיווקיות.
זכרו, אם העוקבים איכותיים ונאמנים וכל פוסט עובר מלאכת מחשבת, אולי לא תצטרכו לקדמו בשום צורה – הכל תלוי במהלכים השיווקיים סביב הפוסט.
מחפשים שירותי יח"צ נוספים שאינם מפורטים באתר? צרו איתנו קשר: