יח"צ בקליק למוניטין
28 במאי 2019יח"צ דיגיטלי לעסקים קטנים ובינוניים
28 באוגוסט 2019רבים מהעסקים מסתבכים עם השאלה החשובה ביותר: מיהו קהל היעד שלי?
איך משווקים ומיחצנים לקהל היעד? איך קהל יעד חושב? וחשוב מכל, איך מנהלים את כל תהליך השיווק לקהל היעד בדיגיטל והרשתות החברתיות?
רוצים לבצע פילוח קהל יעד ממוקד? כיצד מבצעים בניית קהלי יעד עם טירגוט קהל יעד ספציפי לעסק שלכם? יח"צ בקליק יעזרו לכם באפיון והגדרת קהלי יעד נכונים לקמפיין!
לטרגט את קהל היעד שלכם
העובדה הבאה אולי עלולה להפתיע אתכם: עסקים, חברות ומוסדות רבים בארץ אינם מכירים את קהל היעד שלהם, במידה ומכירים את קהל היעד שלהם, הם אינם מצליחים להגיע אליו או להבין אותו.
קהל יעד מורכב מאפיינים רבים: טווח גילאים, מין, רמות הכנסה והשכלה, מצב משפחתי, עיסוק, אזור מגורים, קבוצות ודפי עניין מועדפים ועוד – טרם פירוט קהל היעד, ראשית עליכם להבין מיהו קהל היעד שלכם.
כשאנו מבצעים ייעוץ אסטרטגי שיווקי, אנו בודקים כבר בהתחלה האם הבעלים או מנהל השיווק מכירים את קהל היעד שלהם, פעמים רבות לאחר ייעוץ אסטרטגי-שיווקי אנו מגלים טעות בהבנת קהל היעד של החברה/עסק/מוסד, אי יכולת להגיע בצורה אידיאלית וממוקדת לקהל היעד ואף לאחר שהגיעו לקהל זה רבים הם הגורמים שלא מצליחים להבין את קהל היעד בעידן הנוכחי.
מקרה בוחן, דוגמה ממפגש ייעוץ אסטרטגי- שיווקי עם בית אבות/הורים מוכר
בפגישה עם מנכ"ל בית האבות ואחראית השיווק שלו, שוחחנו על נושא העדר הנגישות הדיגיטלית של המוסד.
לאחר דין ודברים הופנתה השאלה למנכ"ל: "דבר ראשון שאתה צריך לדעת, הוא מי קהל היעד שלך וכיצד אתה מטרגט אותו", המנכ"ל הסתכל על אחראית השיווק והיא ענתה בביטחון מלא "ודאי שאנחנו יודעים, קהל היעד שלנו הוא המבוגרים בני 75 ומעלה", התגובה לשניים הייתה מהירה: "זו טעות".
המנכ"ל ואחראית השיווק רגילים לשווק באמצעות "שיווק שטח בסגנון גרילה", משמעות הדבר הוא לשלוח נציגים לבתי חולים (למחלקות הרלוונטיות), לשמור על קשר עם הגורמים בבית החולים ולנסות למשוך דיירים לבית האבות האקסקלוסיבי.
השיטה הזו כך הוסבר להם, לא מותאמת לקהל היעד האמיתי, לא מעודכנת, לא מתקשרת לדיגיטל, לא יציבה לטווח הארוך וודאי שאינה יכולה להיות העיקרית.
קהל היעד של בית האבות היה דווקא בני ה 35-65, נשואים ורווקים מהאזורים הסמוכים למרכז בית האבות הגדול, המנכ"ל שאל :אנחנו צריכים את המבוגרים, איך זה ייתכן? הוסבר שמלבד זה שהשיווק הדיגיטלי הנוכחי פונה בעיקרו לקהלים שאינם מבוגרים מאוד, קהל היעד של בית האבות צריך להיות גם (ואולי בהתאם להצלחה השיווקית, עיקר קהל היעד) הילדים של אותם המבוגרים שיעודדו את ההורים או הסבא/סבתא שלהם לגור בבית האבות/הורים, מכוון ומוסד זה מורכב מקומות לדיירים ללא בעיה רפואית משמעותית הנוטים להתייעץ ולשתף פעמים רבות את הילדים ודיירים סיעודיים ברמות השונות הנסמכים באופן מלא על הילדים (עד לרמת אפוטרופוס).
אחרי שמצאנו את קהל היעד, כיצד משווקים נכון לקהל היעד?
קהל היעד שלכם מורכב מסוגי לקוחות מגוונים, העדיפות במרבית הפעמים היא לא להיכנס לרמת המיקרו ולמקד יותר מדי את קהל היעד, אחרת ניתן יהיה לפספס את המטרה השיווקית.
טרם השיווק לקהל היעד שלכם, עליכם לחקור בצורה רצינית ואמיתית את הקהל, להיכנס לראשו ולהבין את צורת המחשבה שלו (במיוחד בקרב קהל יעד צעיר).
באמצעות בדיקות באזורים בהם קהל היעד נמצא (בשטח או במרחב הדיגיטלי), תוכלו להבין את המגמות העכשוויות המועדפות על הקהל שלכם, מה קהל היעד שלכם אוהב, על אילו נושאים הוא מרבה לשוחח וכמובן תוכלו להבין ממה קהל היעד שלכם סולד כדי שלא תחזרו על טעויות המתחרים.
לאחר שהבנתם את קהל היעד שלכם, עליכם לבנות אסטרטגיית תוכן מקצועית, תוכן שיווקי נכתב רק ע"י מומחים לתוכן שיווקי, כל ניסיון אחר עתיד להביא תוצאות לא מקצועיות ולא מושכות עין או עניין.
מומחה הדיגיטל יספק לכם את התוכן וגם ייעץ לכם על ההיבטים הויזואליים (תמונות תדמית לעסק, סרטוני תדמית, פורמט ומסר שיווקי ברשתות החברתיות ועוד).
אחרי שהבנתם מי קהל היעד שלכם, כיצד הוא חושב ומתנהג וכן איזה תוכן ופורמט דיגיטלי עסקי למכור לו, עליכם לדעת לקדם את התוכן באמצעות כלים לקידום אורגני ואף כלים לקידום ממומן כדי לטרגט (לאתר) את קהל היעד שלכם.
מחפשים ייעוץ אסטרטגי שיווקי לעסק? תמונות תדמית לעסק? אם לא מצאתם את השירות לרכישה ישירה, צרו איתנו קשר.